Europa,  Norge

Påske fri og rutiner

Vi Nordmenn er noen rare vanedyr. Påske er for mange synonymt med ski, fjell, kvikklunsj og Appelsiner. Og selfølgelig påskekrim, på tv og i en god bok!

Påskefri!

Jeg er derimot ikke noe flink på hverken ski eller kulde og foretrekker å tilbringe mine påske frie dager i nærheten av sjøen. Aller helst hadde jeg sett meg selv i varmen, på stranda med noe kaldt å drikke…

havutsikt
Det er ikke helt syden og varme. Men jeg har iallefall flott utsikt fra mitt nye kontor i havgapet. Faktisk helt perfekt!

Vi er noen vanedyr jeg og Mr. Grumpy også. Og som ifjor tok vi turen til Sjernarøy Maritim. vi fikk ikke samme hytte som ifjor da vi lå på toppen og hadde det flotteste utsikten og terrassen. Men når det er sagt så fikk vi en flott liten leilighet helt nede på bryggen og den var minst like flott. Sjernarøy Maritim har 200 sengeplasser fordelt på flere hytter og leiligheter. De er kanskje ikke så luksuriøst innredet, du får den typiske norske hytte følelsen! Men du har akkurat det du trenger for en liten getaway.

Sjernarøy
Pass på at du tar direkte fergen fra Finnøy, Judaberg inn til Helgøysund og det tar kun i overkant av 20 minutter før du er i paradis.
Solnedgang Ryfylke
Solnedgang fra stuevinduet… ♥
Solnedgang på Helgøy

Vi var kjempe heldige med dag 1, men været i påsken har vært utrolig ustabilt og dag to kom med vind, regn og overskyet. Vi tok alikevell turen ut i frisk luft for å gå en tur og se på gamle trakter.

slitte dører på sjernarøy
Dører.. altså jeg tror jeg har en egen crush på disse. Og sjekk fargen på denne herligheten her. Elsk
Eik havn
Gamle Eik havn. Tidligere var det fullt liv her på sommeren da vestamaranen var innom med hyttefolk. Idag er ikke havnen i bruk, kun privat.

Et par dager i paradis og så tar vi de siste dagene hjemme. Dette er den perfekte helge turen. Her kan en lade opp batteriene og bare være tilstede og som eier av Maritim sa..

hvorfor skal dere hjem så kjapt.. alle stresser så fælt. Øylivet er deilig avslappende og stress fritt.